Open Line

Open Line

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Dienstentevredenheid

 

Open Line



 

[[FILTER]]

 

Open Line [[FILTER]]

Competenties

Klantgerichtheid

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL OPEN LINE

Open Line bedient vanuit vijf vestigingen in Nederland middelgrote bedrijven en instellingen met een omvang van tweehonderdvijftig tot vijfduizend werkplekken. Open Line beschikt over twee eigen datacenters, die – in een gezonde balans met de publieke clouddiensten van Microsoft – de basis vormen voor trusted clouddiensten. Het bedrijf richt zich op het leveren van managed services. Het grootste deel van de omzet komt uit de zorg, waarbij zowel de care- als de cure-markt sterk groeien. Daarnaast heeft Open Line veel klanten bij de lokale overheid en onder woningcorporaties. Open Line investeert in domeinkennis door professionals uit de betreffende verticals aan te nemen en heeft daarnaast de organisatie gekanteld en thema- en klantteams opgezet. Wat Open Line betreft zijn persoonlijk contact en persoonlijke samenwerking bepalend voor vertrouwen, zeker in dit tijdperk van veranderend klantgedrag en -verwachtingen, disruptie van industrieën en steeds snellere innovatie en adoptie van nieuwe technologie. Open Line wil primair autonoom groeien op het gebied van managed services, maar sluit gerichte overnames om de eigen positie verder te versterken niet uit. Ook bouwt het bedrijf de activiteiten op het gebied van IT-as-a-Service-producten (e-Health-platform, IaaS, PaaS, SaaS, Back-up, Continuïty en Security) verder uit. 

 

GERICHTE ADOPTIEAANPAK  

Sinds 2012 verzorgt Servicepunt71 de bedrijfsvoering van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude. Daarnaast levert Servicepunt71 producten en diensten aan Holland Rijnland en de omgevingsdienst West-Holland. Denk hierbij aan vernieuwing, bouw en beheer van diverse informatievoorzieningen, maar ook inkoop-, juridisch- en hrm-advies, financiële administratie en werving en opleiding. Het streven van Servicepunt71 is om haar partnerorganisaties zo efficiënt en effectief mogelijk ten dienste te zijn, waarbij zij zich beroept op zo veel mogelijk gestandaardiseerde en gedigitaliseerde diensten, producten en processen. In 2019 heeft Servicepunt71 Open Line geselecteerd als haar managed services-dienstverlener en als partner in de verdere optimalisatie van de informatievoorziening in de Leidse regio. Een van de eerste stappen die gezet is, is de verhuizing van de Servicepunt71-datacentra naar de datacentra van Open Line. Na een zorgvuldige voorbereiding zijn in december meer dan zeshonderd servers en vijfhonderd applicaties verhuisd. De volgende stap is ervoor zorgen dat deze omgeving verder wordt geoptimaliseerd en gemoderniseerd. Daarnaast wordt er gezamenlijk gewerkt aan een nieuwe digitale werkplek en de eigentijdse facilitering van de 2.800 gebruikers binnen de partnerorganisaties. De focus ligt in deze niet uitsluitend op de technologie; er is nadrukkelijk gekozen om de eindgebruikers mee te nemen op deze reis door middel van een gerichte adoptieaanpak.

  Omzet Aantal medewerkers
Wereldwijd ? ?
Nederland 50 mln. EUR ?
Aantal evaluaties in de Benchmark Peer Group Aantal jaren in de studie
? Medium Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Cisco, Citrix, Dell EMC, Hyland, Ivanti, Microsoft, Microsoft Azure, Office 365, Parsek, Quistor (Oracle), Red Hat, Veeam, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO 20000-1, ISO/IEC 27001, NEN 7510, ISAE 3402/SOC1 Type II
Locatie(s) in Nederland
?
(Focus) Sectoren
Overheid/Publieke dienstverlening, Productie & Industrie, Zakelijke dienstverlening, Zorg

Aandeel evaluaties per sector

  Bekijk het profiel van Open Line op cloudsourcing.nl