Cegeka

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Dienstentevredenheid

 

Cegeka



 

[[FILTER]]

 

Cegeka [[FILTER]]

Competenties

Klantgerichtheid

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL CEGEKA

Cegeka is een grote Europese aanbieder van IT-oplossingen. Het IT-bedrijf is gespecialiseerd in multicloudoplossingen, cloudorchestration,  outsourcing, cybersecurity en de optimalisatie van applicaties, infrastructuur en bedrijfsprocessen. Daarnaast focust Cegeka zich op het opzetten van mobile private networks in een businessomgeving. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren aanhoudend met een jaarlijkse omzetstijging van vijftien tot twintig procent. Om de Europese groeistrategie lokaal te verankeren, is de Nederlandse organisatie versterkt en qua competenties uitgebreid dankzij de overnames van KPN Consulting (voortgekomen uit Getronics en met een omvang van bijna duizend medewerkers) en Call2. Daarnaast zijn de CRM Dynamics-activiteiten van CTB overgenomen en is recent dataspecialist Finavista onderdeel geworden van Cegeka. Hiermee wil de organisatie in Nederland verder doorgroeien in de waardeketen met cloud-, applicatie- en datadiensten in met name de verticals overheid, financiële dienstverlening en gezondheidszorg. Verder heeft Cegeka naar eigen zeggen haar kennis rond security gebundeld en haar competenties op dit gebied uitgebreid. Uit oogpunt van schaalvoordelen blijven productontwikkeling en multicloudbasisdienstverlening geborgd op Europees niveau. Om flexibel in te kunnen spelen op klantbehoeftes zijn regionale klantteams opgezet, die de klant integraal en snel kunnen bedienen. 

 

SLIMME PARKEERVOORZIENINGEN

Q-Park levert hoogwaardige parkeerfaciliteiten op strategische locaties zoals stadscentra, winkelcentra, ziekenhuizen, stations, luchthavens en universiteiten. Het bedrijf is actief in zeven Europese landen. In 2015 nam Q-Park het besluit de online strategie te vernieuwen. Onderdeel van het besluit was het digitaliseren van het businessmodel met slimme en hoogwaardige customer journeys om ervoor te zorgen dat de klant centraal staat. Hiervoor werd Cegeka aan boord gehaald en werd de bestaande legacy in back- en front-end systemen in verschillende landen aangepakt. Tevens moest op Europees niveau de datahuishouding worden gestandaardiseerd. In 2017 heeft Cegeka de opdracht gekregen om een volledig digitaal cloudplatform (op basis van Microsoft Azure) te ontwikkelen, genaamd Parking-as-a-Smart-Service (PaSS). Binnen dit programma zijn onder meer gerealiseerd: realtime management van toegangsbeheer en parkeertarieven; platform-to-platformintegraties die nieuwe diensten in een mobiliteitsecosysteem, zoals Mobility-as-a-Service, mogelijk maken; partnershipintegraties via open API’s met spelers zoals hotels, banken en autofabrikanten; en het optimaliseren van de customer journey door gebruik te maken van nummerplaatherkenning. Via de agile-methodiek zorgt Cegeka ervoor dat de zeven betrokken landen nauw doch flexibel samenwerken bij het ontwikkelen van nieuwe PaSS-diensten en -oplossingen.

  Omzet Aantal medewerkers
Wereldwijd 561 mln. EUR ?
Nederland 104 mln. EUR ?
Aantal evaluaties in de Benchmark Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Amazon Web Services, Aruba, Cisco, Citrix, Commvault, Dell EMC, Docker, Dynamics, Fortinet, Gemalto, Google Cloud Platform, HPE, IBM, Imprivata, Ivanti (RES Software), Kurbernetes, Liquit, Microsoft Azure, NetApp, Office 365, Okta, OpenShift, OpenStack SDDC, Oracle, Outpost24, SafeNet, SAP, ServiceNow, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO/IEC 27001, NEN 7510, ISAE 3000/SOC2 (De financieel relevante processen uit het ISAE 3402/SOC1-rapport zijn opgenomen in het ISAE 3000-rapport)
Locatie(s) in Nederland
?
(Focus) Sectoren
Financiële dienstverlening, Overheid/Publieke dienstverlening, Productie & Industrie, Zorg

Aandeel evaluaties per sector

  Bekijk het profiel van Cegeka op cloudsourcing.nl