Capgemini

Capgemini

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Dienstentevredenheid

 

Capgemini



 

[[FILTER]]

 

Capgemini [[FILTER]]

Competenties

Klantgerichtheid

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL CAPGEMINI

Capgemini is wereldwijd actief met consulting- en technologiediensten. Het bedrijf helpt zijn klanten om de kansen te benutten die ontstaan in de snel veranderende wereld van cloudcomputing, digitalisering en platforms. Capgemini zegt sterk doordrongen te zijn van de overtuiging dat de zakelijke waarde van technologie van en door mensen komt. In 2020 nam Capgemini engineering- en R&D-specialist Altran over, waarmee de organisatie van 220 naar 270 duizend medewerkers is gegroeid en de footprint in de industriële markt is uitgebreid. Internationaal haalt Capgemini bijna de helft van de omzet uit digital en cloud. Ook in Nederland richt Capgemini zich nadrukkelijk op deze twee pijlers, naast nieuwe technologieën zoals artificial intelligence, augmented & virtual reality, blockchain, data science, smart internet of things en smart robot. In Nederland bedient Capgemini, in samenwerking met zowel lokale als wereldwijd opererende technologiepartners, top 100-bedrijven uit alle sectoren. Capgemini is in Nederland met name sterk vertegenwoordigd in digital engineering & manufacturing services, maar ook in overheid, financiële dienstverlening, consumentenretail en energie/chemie. Andere belangrijke prioriteiten in Nederland zijn NextGen Amsterdam en SAP S/4HANA. Capgemini onderhoudt een uitgebreid partnerecosysteem en ontwikkelt en investeert in gezamenlijke roadmaps, waarin technologie en marktontwikkelingen voor industriesectoren samenkomen.

 

‘IN CONTROL’ TIJDENS DE CORONACRISIS  

In de aanloop naar de coronacrisis werden bij energiebedrijf Eneco voorbereidingen getroffen om over te schakelen op thuiswerken. Uit analyses kwam naar voren dat normaal gesproken circa vierhonderd Eneco-medewerkers vanuit huis werken, en dat de grens bij ongeveer vijfhonderd medewerkers zou liggen. Er was dus extra capaciteit nodig. Bovendien bleek uit de analyses dat op piekdag maandag er 2.500 gelijktijdige gebruikers zouden zijn. Downtime op zo’n moment zou, afgezien van een grotendeels onbereikbare klantenservice, naar schatting 60.000 euro per uur kosten. Daarnaast was het voor de externe partijen, betrokken bij de klantenservice, niet haalbaar binnen enkele dagen de omslag te maken naar thuiswerken. Eneco stond voor de uitdaging om de capaciteit razendsnel op te voeren. Na alle noodzakelijke voorbereidingen werd enkele dagen later, op 13 maart, een grootschalige thuiswerktest gedaan: ruim 2.500 users, inclusief duizend externe callcentermedewerkers, logden in vanaf externe locaties. Die test verliep zonder problemen dankzij goed opschaalbare werkplekken op basis van Microsoft Azure en de Sogeti Cloudfoundation. Dezelfde avond nog maakte premier Rutte bekend dat Nederland vanaf maandag 16 maart vanuit huis moest gaan werken – Eneco was er klaar voor. 

  Omzet Aantal medewerkers
Wereldwijd 14,1 mld. EUR ?
Nederland 714 mln. EUR ?
Aantal evaluaties in de Benchmark Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Capgemini heeft naast wereldwijde allianties met Amazon Web Services, Dell EMC, Google, HPE, IBM, Microsoft, Oracle, Pivotal en SAP, talrijke partnerships op specifieke gebieden zoals cloud, cybersecurity, digital, insights & data en infrastructuur
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO 20000, ISO/IEC 27001, NEN 4400, ISAE 3402/SOC1, SOC2, CO2-prestatieladder, FIRA, CMMI-5
Locatie(s) in Nederland
?
(Focus) Sectoren
Capgemini geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

Aandeel evaluaties per sector

  Bekijk het profiel van Capgemini op cloudsourcing.nl