Atos

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Dienstentevredenheid

 

Atos



 

[[FILTER]]

 

Atos [[FILTER]]

Competenties

Klantgerichtheid

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL ATOS  

Atos is wereldwijd actief op het gebied van end-to-end hybride clouddiensten, diensten op het gebied van big data, business applications, platformoplossingen en digitale werkplekoplossingen. Atos heeft het afgelopen jaar de organisatie aangepast. De drie servicelines (infra, applicaties en security/big data) hebben plaatsgemaakt voor een marktbenadering op basis van zes verticals (manufacturing, telecom, media & technology, financial services & insurance, resources & services, public sector & defense en healthcare & life sciences). Deze marktteams zijn in de lead bij de verdere ontwikkeling en realisatie van de geboden oplossingen. Daarnaast zijn de negen geografische businessunits herschikt naar vijf regio’s waar NoordEuropa er een van is. In die regio richt Atos zich met name op de markten manufacturing, financial services & insurance en public sector & defenseAtos heeft een aantal overnames gedaan om specifieke domeinkennis in huis te halen en zo klanten gerichter te kunnen helpen bij hun digitale transformatie. In 2019 werd cybersecuritybedrijf IDnomic overgenomen; afgelopen jaar werden ook Maven Wave (een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in cloudoplossingen voor applicaties, data analytics en machine learning) en X-perion AG (een Duitse SAP-dienstverlener voor de energiesector) overgenomen. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen.

 

INNOVEREN VIA EEN AGILE PARTNERSHIP  

T-Mobile, een van de grootste telecombedrijven in Nederland en onderdeel van Deutsche Telecom, heeft de ambitie om een leidende digitale uitdager te worden door het leveren van een excellente omnichannel customer experience. Als onderdeel hiervan hebben Atos en T-Mobile een partnership opgetuigd op het gebied van artificial intelligence (AI), dat meerwaarde voor de business en een gegarandeerde klanttevredenheid moet opleveren. Atos ontwikkelde voor T-Mobile een nieuwe AI-aangedreven chatbot-oplossing, met behulp van een agile ontwikkelteam. De oplossing is daarna uitgebreid met een voicebot en slimme back-end integraties, zodat de bot ook transacties kan uitvoeren en gepersonaliseerde antwoorden kan geven. De eerste versie van de nieuwe chatbot werd binnen drie maanden opgeleverd. Daarna is op basis van doorlopend verbeteren bereikt dat de chatbot bijdraagt aan een hoogwaardige customer service die op ieder moment van de dag beschikbaar is voor de klant. Vanuit het AI-programma is binnen T-Mobile samen met Atos nu een succesvol AI-partnership gerealiseerd, waarbij meerdere innovatieve projecten naast elkaar kunnen lopen.

  Omzet Aantal medewerkers
Wereldwijd 11,6 mld. EUR ?
Benelux en Nordics 1,0 mld. EUR ?
Aantal evaluaties in de Benchmark Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Amazon Web Services, Apprenda, BMC, Cisco, Citrix, ClickFox, Cloud Foundry, Commvault, Dell EMC, Fortinet, Google, HDS, HPE, Intel, IPsoft, Juniper Networks, Mendix, Microsoft, Microsoft Azure, NetApp, Nutanix, Office 365, OpenStack, Oracle, OutSystems, Pega, Pivotal, Red Hat, RSA, Salesforce, SAP, ServiceNow, Software AG, VMware, Vormetric
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO 20000, ISO/IEC 27001, NEN 7510, ISAE 3402, ISAE 3402/SOC1, ISAE 3402/ SOC1 Type I en Type II, PCI DSS, HIPAA, cGxP, FIPS 140-2, EAL3 en EAL4, ANSSI
Locatie(s) in Nederland
?
(Focus) Sectoren
Financiële dienstverlening, IT & Telecom, Onderwijs, Overheid/Publieke dienstverlening, Productie & Industrie, Retail, Transport & Logistiek, Zakelijke dienstverlening, Zorg

Aandeel evaluaties per sector

  Bekijk het profiel van Atos op cloudsourcing.nl